Moje staré éro UFO.

Krídlo: 

UFO 14,2m2, vystužená nábežná aj odtoková hrana, vrchný poťah s uhlíkovými vláknami, výrobca  KVAZAR Dnepropetrovsk

Podvozok: 

Antares dvojmiestny, laminátová kapotáž, pod sedačkami odkladací priestor, predné koleso brzdené, zadné kolesá odpružené na laminátovej nohe, nádrž na 30 litrov

Prístroje:

rýchlomer, výškomer, vário, kompas

Motor:

VW 1500, na priamo (úprava "Dedenko" Sajan), s podporným ložiskom, elektr. štartér, vrtuľa drevená, dvojlist Ø 1400mm - Horprop

Ďalšia výbava:

vysielačka ICOM A5, GPS Garmin 12, dve prilby, jednoduchý intercom a prepravný vozík

Výkony a spotreba:

 

Stúpanie:

sólo 3,5m/s, s pasažierom (80kg) 2m/s

Max. rýchlosť:

v horizonte je 110 km/h (podľa rýchlomera)

Min. rýchlosť:

sólo 50 km/h, s pasažierom (80kg) 60 km/h

Cestovná rýchlosť:

70-75 km/h (vário na nule, hrazda pustená)

Spotreba:

cca 6 lit/h 

 

 

 

          Antares bez nástreku a s krídlom "Triumph"   Karin je bráškova frajerka  

Takto som kúpil celý komplet. Len škoda, že tu je odfotené s krídlom "Triumph". 

Ďalšia úprava spočívala v tom, že motor Trabi bol demontovaný a nahradil ho motor VW 1500 napriamo, v úprave "Dedenko Sajan". Táto úprava sa veľmi osvedčila a naviac mám, ako prvý v našom okolí, na VW štartér.

          Prvé minúty zábehu ešte surového motora   Odstrojený Antares 

Prvé štarty so štartérom. Na kapotáž som ešte čakal. Ako nádrž slúžila bandaska na sedadle spolujazdca.

Krídlo UFO

UFO odspodu   UFO zhora   Vystužená odtokovka   Detail na záves a horný poťah pretkaný uhlíkovými vláknami   Zdvojené bočné spodné lanká   Výrobný štítok

Už som ho prevetral s motorom VW a lieta naozaj perfektne! Je fantasticky stabilné, jak v sóle, tak i s 2x85kg posádkou. Má perfektnú aerodynamiku a kĺzavosť a napriek ťažkej trojkolke sa s ním dá parádne točiť termika.

Podvozok Antares

Celkový pohľad  Pohľad zboku - brzdiaci štít  Menovka  Zaplátaná ľavá noha podvozku  Zadná laminátová noha  Pravá noha podvozku  Priestrely nádrže sú len namaľované... benzín tade netečie...  Nasrdený sršeň - páči sa mi  Predná časť stroja s krytom na palubný radar  Jasné, že kontakt na moju stránku tam je tiež  Prístroje sú zatiaľ v šuflíku - dodám  Prvý VW s el. štartérom na Záhorí  Aj kanón tam mám

Po dodaní kapotáže a nádrže, som to skompletoval. Povrchovú úpravu mi robil bývalý spolužiak Peter Csudai, ktorý sa venuje maľovaniu Airbrush a robil už veľa vecí, napr.: prilby (Jirko Malchárek, hokejoví brankári Slovan Bratislava a mnohí motorkári), nádrže na motorky, vodné skútre, mobilné telefóny a moju kapotáž.

No a celý lietajúci komplet vyzerá takto:

Prvé lety mám už za sebou   Pekné, že?   Z iného pohľadu a s iným foťákom...

podvozok Antares s krídlom UFO, motor VW 1500.